VESTERBRO81

VESTERBRO81

VESTERBRO81

VESTERBRO81

Logo for en freelance art director med en tegning af en løbende figur i midten og teksten "Freelance Art Director Vesterbro81.dk" rundt om kanten. Farverne er sort, hvid og rød.

Jeg har en plan.
Og den er bedre end Egon Olsens!

Identify Simplify
Amplify

Det er sådan, at jeg hjælper dig og din virksomhed med at sætte ord og billeder på alt det, I er gode til, få det gjort konkret, eksekverbart, og lige til at dele med resten af verden.

Det kunne fx. være en salgskampagne, konceptualisering af dit brand eller produkt, nyt logo og identitet, emballager, Instore materialer, design og layout fra A-Z, content til SoMe, strategi, forretningsudvikling, eller kreative workshops, hvor vi sammen finder løsningen på din udfordring.
Jeg har lavet det meste, og jeg har endda gjort det for nogle af Danmarks største brands i min bureaukarriere.

Giv et pip på 25854465.

Sort-hvid billede af en bærbar computer med en webside og en bog, begge med teksten "#Farbarsel" og tegninger af ugler.
Traditionelt kinesisk operamaske, grøn med røde og gule mønstre og drageillustrationer.

Selected work 👇

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Illustration med teksten "Circular Design Camp", en trekantet telt-symbol, og farverige bølgede linjer i baggrunden.
Logo med en grøn bønne med briller og kasket, omgivet af teksten 'Mads Frank Herskind' og 'REBÆLG', samt en gaffel og kniv, tegnet i en sjov stil.
Tre isbægre med forskellige smagsvarianter: chokolade, vanilje og banan, med toppings som brownie, cookiedej og nødder.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Plakat for Odense Sommer Jazz, 29. juni - 3. juli, med silhuetter af musikere med trompet og kontrabas.
Tre rundformede ølbrikker med logoet "Kellers Badehotel & Spisehus" på en træoverflade. Logoet indeholder symboler som en kniv, gaffel, bølger og en fugl.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Reklameplakat for Odense Sommer Jazz 29. juni til 3. juli med silhuet af musikere, der spiller saxofon og trommer.
Plakat for Odense Sommer Jazz med skygger af musikere der spiller basun, saxofon og klaver, samt datoerne 29. juni til 3. juli.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Bus med grafik af en hurtig sportsvogn på siden og teksten "LYNBUS" skrevet på.
Grafisk logo med teksten "REGNDANS" foran et baggrund af grønne blade.
En samling af Star Wars actionfigurer på en blå baggrund med en hånd der viser en thumbs up gestus.
Barn holder gammeldags skattekort, illustreret med træer, huse, et pirat-kranie, fodspor og forskellige symboler. Kortet har brændte kanter og ses udenfor med en murstensvæg i baggrunden.
Udviklet på ©The Unicorn
Udviklet på ©The Unicorn
Fire minimalistiske illustrationer af dyr med tekst: "FOX YOU", "DUCK YOU", "BUG YOU", "CROC YOU" på farvede baggrunde.
Surrealistisk digital kunstværk af en mand med et TV-hoved og store tegneserieøjne i en ørken med pyramider.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Rodet kælderrum eller værksted med værktøj, computerskærm, kasser, affald og en arkademaskine.
Sort-hvid billede af en kat der gaber på et flisegulv.
Whisky i glas med isterninger og appelsinskive, tekst 'Sehr Gut' og 'Let's get shakin'!' på bord."

 PROCESSEN 

  • Brief, forventninger og leverencer

    Selvom jeres forarbejde er godt, stiller jeg helt sikkert også en masse spørgsmål. 
    Hvad er din udfordring, og hvordan kan vi løse den? Jeg kommer til at trykke dig på maven med den ene hånd, mens jeg holder dig i hånden med den anden. Akavet stilling, I know, men det er altså sådan at vi sammen får 1+1 til at give 3. 

    Det er for at sikre, at den løsning I modtager, faktisk også løser Jeres udfordring, og ikke blot er et flot grafisk koncept, der samtidig er vanskeligt at arbejde videre med i hverdagen - For så har vi begge to tisset i bukserne,  også selvom det så fedt ud.

    Der er ingen farver og striber i denne fase. Den definerer de efterfølgende indsatser, og sætter en fælles overordnet referenceramme.

  • Fra udfordringer til muligheder

    Jeg går i værkstedet og oversætter briefet til et enkelt og letforståeligt koncept, som jeg præsenterer dig for enten fysisk eller online. Der er form og farver på konceptet og det er er færdig nok til, at du kan se det for dig, dog stadig med mulighed for at tilpasse.

    Jeg sender af princip IKKE bare en mail, selvom det ville være det nemmeste. Det er vigtigt med dialog, så både feedback og den videre konceptudvikling bliver effektiv og konkret på begge sider af bordet. Eller skærmen.

    Næste korrektur aftaler vi ud fra, hvor meget tilpasning der er behov for. 3. og sidste korrektur vil primært være de sidste småting inden endelig godkendelse og vi for alvor sætter strøm til.

  • Ready, set, go!

    Fedt! Konceptet er godkendt. Alle er glade og vi er næsten køreklar!
    Jeg rentegner og leverer det færdige produkt og/eller de aftalte assets asap, så I kan bære det videre, eller dele det med resten af verden.

    Det kunne fx være en designguide, visuel identitet, key visuals, en præsentation, templates, trykfiler, digitale assets, tekst, film, afholder en workshop eller hvad, der nu skal til for at løse din udfordring., 

    Har I brug for mere hjælp, fx til at få tingene trykt eller få ud at leve på den ene eller anden måde, kan jeg også hjælpe med det. Det er helt op til Jer, hvornår I er klar til selv at lege videre.

Brand-erfaring fra bl.a.

Kreativ dåseåbner // konceptudviklng // Farver og striber //

Kreativ dåseåbner // konceptudviklng // Farver og striber //

Kreativ dåseåbner // konceptudviklng // Farver og striber //

Kreativ dåseåbner // konceptudviklng // Farver og striber //

Services

Hvad laver en Art Director egentlig?

Sort silhuet af et fly med detaljeret understel og vingedele.

Grafisk design

Farver og striber .
Jeg fixer det. Lige fra identiteter, logoer,  emballager, magasiner, flyers, instore materialer til en helfolieret bus. Jeg har lavet det meste.

Forskellige kaffetyper med illustrationer af latte, espresso, cappuccino og mere.

Koncept-udvikling

Jeg har udviklet nationale koncepter og kampagner for store danske brands. Så jeg kan også lave et til dig.
Et godt koncept handler dog ikke om størrelse, men om at løse den udfordring, det er skabt til.

Sort kat silhuet med hale oprejst mod en gennemsigtig baggrund.

SoMe

Brug for content, en kampagne eller en strategi til at strømligne dit SoMe? Mulighederne er mange - det samme er udfordringerne. Lad os løse dem sammen.

Ikon af berømt monument, sandsynligvis Liberty Bell, med revne.

Workshop & undervisning

En god idé er ikke noget, man får, men noget man finder frem til – med lidt hjælp fra konkrete teknikker og værktøjer… og mig. Dyk med ned i det kreative maskinrum og udvikl koncepter, produkter, nye løsninger og styrk dine kreative kompetencer.

Silhuet af en isbjørn på sort baggrund.

Web

Enkle Squarespace-løsninger i labert design. Hvorfor Squarespace?
Fordi det er nemt, sikkert og billigt.
For både dig og mig.

Et symbol af en person med hænder oppe, omringet af hjerter i en cirkel.

Præsentationer

Alle hader en røvsyg powerpoint ... alt for mange ender der alligevel. Del din tanker og talepapir med mig, så koger jeg det hele ned, til en visuelt stærk præsentation, hvor dine pointer bliver hængende hos publikum.

More work 👇

Cocktail i et elegant glas med "Hoppes vin & spiritus" tekst.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Brandingpræsentation for 'Hoppes vin & spiritus' med ikon, farvepalet, typografi og billeder af vin og cocktails.
To flasker med etiketten "1883 Limited Edition" vises. Den ene flaske har en hvid etiket og den anden en brun etiket, begge fra Harboes Bryggeri.
To reklameplakater for FynBus viser en hånd, der holder et rejsekort. Den ene plakat har en rød djævle-hånd med teksten "Det er muligt, at fanden har skabt rejsekortet, men han har alligevel tænkt sig om". Den anden plakat viser en almindelig hånd med teksten "Rejsekortet er der, hvis 3. halvleg bliver kampens længste". Nederst er der links til FynBus hjemmeside.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Collage af lufthavnsbilleder med fly og Ground Handling logo, inklusive et fly på landingsbanen og personer i arbejdstøj tæt på et flys motor.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Flydende bølgeformede abstrakte blå nuancer i forskellige lag.

IDENTIFY

//

SIMPLIFY

//

AMPLIFY

//

IDENTIFY // SIMPLIFY // AMPLIFY //

Logo for Bip Bip Bar med fokus på bar, arcade og pinball, med neon-agtige bogstaver på en mørk baggrund.

The usual suspects

Instagram
Den kreative og personlige

Linkedin
Den semi-fornuftige

Snapchat/tiktok
Gider det ikke

To krus med smilende ansigter og damp, tegneseriestil.

Kaffe?

//

Alti' alti'

//

Kaffe? // Alti' alti' //